Курс «Soft Skills та цифрова етика»
Напрям охоплює важливі аспекти цифрової етики та розвитку універсальних компетентностей у сфері цифрового суспільства. У рамках напрямку розглядаються питання етичної поведінки в цифровому середовищі, мультикультурної комунікації, критичного мислення, креативності, цілісності та адаптивності.

Химиця Наталія Іванівна
к.філос.н., доцент; НУ «Львівська політехніка»
к.філос.н., доцент; НУ «Львівська політехніка»
Цифрова етика
Формування етичної поведінки в цифровому середовищі, зокрема у віртуальній та мультикультурній комунікації.
Переглянути детальніше
Мета:
Метою курсу є ознайомлення студентів з моральними та етичними нормами поведінки в цифровому середовищі для всіх суб’єктів інформаційного суспільства; надання знань і навичок, необхідних для орієнтації в складному етичному ландшафті цифрового світу, формування високої культури спілкування та ефективної ділової взаємодії.
Навички та компетентності:
- Навички етики ШІ
- Комунікація
- Емпатія
- Трудова етика
- Чесність
- Баланс між цифровою та особистою взаємодією
- Сміливість протистояти неетичним практикам
- Етична усвідомленість
- Етичне прийняття рішень
- Етикет
- Повагa до приватності у цифровій комунікації
Зміст курсу:
Базові принципи, стандарти й норми цифрової етики: етика як вчення про мораль; моральні норми та принципи; етичне розуміння інформаційно-комунікаційних процесів; основні принципи цифрової етики: конфіденційність, приватність, безпека, рівність доступу до інформації, відповідальне використання технологій; норми й правила поведінки в інтерактивному цифровому просторі. Цифровий етикет. Морально-етичні аспекти використання штучного інтелекту, збору, обробки та використання даних: етичні принципи застосування ШІ (прозорість, справедливість, підзвітність, конфіденційність); вплив ШІ на суспільство (соціальні наслідки використання ШІ; морально-етичні аспекти застосування ШІ); етичні аспекти збору, обробки та використання даних. Етика віртуальної комунікації: етичне розуміння віртуальності та формування етики віртуального спілкування; моральні принципи віртуальної комунікації: свобода слова, відкритість, толерантність, рівність сторін, ввічливість. Мультикультурна комунікація у кіберпросторі та її морально-етичний компонент.

Бойко Анжела Петрівна
д.пед.н., професор; ЧДТУ
д.пед.н., професор; ЧДТУ
Трансверсальність та цілісність
Вивчення взаємозв’язків і методів вирішення міждисциплінарних задач у цифровому середовищі.
Переглянути детальніше
Мета:
Дисципліна «Трансверсальність та цілісність» необхідна для формування глибокого розуміння взаємозв’язків і взаємодії в різних галузях знань у цифровому середовищі. Орієнтуючись на трансверсальні аспекти, студенти вивчають принципи й методи вирішення складних задач, що охоплюють різні наукові та практичні сфери, які можуть бути реалізовані у цифровому середовищі.
Навички та компетентності:
Формуються компетентності, необхідні в сучасному суспільстві, які можна застосувати в різних ситуаціях і контекстах:
- Трансдисциплінарні навички (здатність застосовувати знання та методи з різних наукових галузей для вирішення складних задач, що потребують інтегрованого підходу; здатність працювати в міждисциплінарних та міжкультурних командах з урахуванням різних поглядів і інтересів)
- Цілісність мислення (здатність бачити загальну картину, розуміти взаємозв’язки і вплив різних чинників на конкретні ситуації)
- Комунікативні навички (здатність ефективно спілкуватися та обмінюватися ідеями з представниками різних галузей знань з акцентом на зрозумілість і взаєморозуміння)
- Критичне, аналітичне та креативне мислення (здатність аналізувати інформацію, визначати ключові аспекти проблем і формулювати обґрунтовані рішення; вміння синтезувати знання з різних джерел; здатність до рефлексії та самооцінки)
- Здатність вирішувати проблеми (практичні навички вирішення складних завдань, що потребують поєднання різних підходів)
- Готовність до безперервного навчання, соціальна відповідальність і етичні принципи, адаптивність
Зміст курсу:
Трансдисциплінарність: розуміння та застосування понять, що виходять за межі традиційних наукових сфер, для вирішення складних завдань і викликів, спричинених інформаційними технологіями та цифровим середовищем. Взаємодія знань: вивчення механізмів взаємодії між різними галузями науки, техніки, мистецтва та соціальних наук для досягнення інтегрованих рішень у різних вимірах реальності, включно з цифровою, віртуальною та доповненою. Цілісність систем: аналіз і розуміння взаємозв’язків у складних системах, які охоплюють цифрове середовище, та розробка стратегій забезпечення їх цілісності й стабільності.